tisdag 11 oktober 2011

Gula rosornas man - Beggie

Beggie - mannen som gör oss tveksamma jävligt säkra. Beggie är mannen som har satt Strängnäs på kartan. Att Gustav Vasa blev utsedd till kung på riksdagen i Strängnäs den 6 juni 1523 och därmed bestämde Sveriges nationaldag känns som en baggis i jämförelse. 
Beggie 1 - Gustav Vasa 0. Tappar jag tråden nu eller?


Skit i Gurra, back to topic...


Det är nästan svårt för mig att fokusera på avsnittet i sin helhet efter att ha sett Beggies fantastiska men kanske inte helt oväntade resultat. För att bryta allmänna regler kring att hålla läsandet intressant så avslöjar jag redan nu att Beggie i kvällens avsnitt för första gången kysser My liggandes på golvet framför en öppen brasa. Jag tror inte det är en enda normalt funtad strängnäsbo som inte släpper en glädjefjärt när det äntligen händer! 


Jag tycker att Beggie beter sig säkert hanterar hela barnsituationen väldigt världsvant. När de andra grabbarna får panik så tar Beggie det piano. Det är inte av en slump som jag i början på inlägget jämför Beggie med en kung. Bara att titta på hur Beggie gör hela shoppandet till en fröjd för My - trots hans tvivelaktiga smak för kvinnokläder - gör att man känner sig som en mindre värdig man. Finns det egentligen någon som kan jämföras med Pappa Beggie? Om en normal man är som en Buster XL så är Beggie en Wim van der Valk Continental III. Det är ju för fan omöjligt att inte ha mindervärdeskomplex. 


Nej nu får jag fan ge mig. Jag tror nästan att Beggie kommer kräva en tron på Olympus om han läser detta för mycket. Kanske kan det vara så att han förtjänar en, men det är inte bra om han vet om det. Nästa gång jag ser han så blir jag nog tvungen att trycka ner honom i skorna igen. Det är min huvudsakliga uppgift här på jorden. 


Imorgon ska jag försöka finna lite engagemang och fixa lite videos från avsnittet i alla fall. Det borde nästan höra till grundskoleutbildningen att se denna säsong av Ensam mamma söker! 


Om du missat avsnittet så går du genast in på tv3play.se och tittar! Läser man detta så är det ta mig fan obligatoriskt! 


Kvällens Beggie i korthet:
Charm: 5 Hur han gör det vet jag inte, men tjejerna faller ju som timmerstockar - inklusive My.
Klädval: 5 Kändes som att han valde en jäkligt skön outfit för att glida runt och casualshoppa lite. Jag gillar tänket!
Situationshantering: 5 Beggie visar ju än en gång att han förtjänar titeln "pappa". Hur många mammor smälte inte när han delade ett äpple med Charlie?
Språkbruk: 5 Beggie körde en välsvarvad taktik - vara lugn och tyst bland de andra grabbarna och bröstar upp sig när han är ensam med My. Rutinerat att inte låta de andra läsa av din strategi!
Klichéer: 3 Jag kände en lite halvsur smak i munnen av nåt som kanske var lite kräks. "Jag är svag för två saker: chilinötter och söta tjejer...och nu en sak till - My Hammar". Hade du fortsatt på den nivån hade jag nog fått fakturera dig en fet räkning från Karolinska för en omfattande magoperation till följd av svår kräksjuka. Usch! 


Total Don Juan-faktor: 4,6 Hade det inte varit för att Beggie tvunget ska kläcka massa fjompiga dumheter så hade det kunnat bli en ärlig 5:a. Betyget är ändå ganska generöst med tanke på att den 3:an enligt vissa borde vara lägre, men jag är snäll idag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar